· Compania Naţională de Autostrăzi organizează licitaţie pentru remedierea problemei

Drumul Naţional 1 este afectat, în zona localităţii Breaza, aproape de malul râului Prahova, de pierderea stabilităţii platformei, pe o lungime de circa 80 de metri. Potrivit documentaţiei achiziţiei de lucrari de consolidare, procedură care a fost lansată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în zona respectivă, versantul pe care este amplasat DN1 este alcătuit din balast şi argilă, materiale degradabile sub acţiunea factorilor atmosferici şi ai eroziunii. Mai mult, în acel perimetru, albia râului Prahova este îngustă, iar eroziunea este foarte puternică, acest lucru conducând, practic, la afectarea stabilităţii acestei părţi din drumul naţional.
Zona respectivă s-a aflat în atenţia celor de la Apele Române, fiind executat relativ recent un prag de fund din beton armat şi cu o construcţie din elemente prefabricate (traverse), legate cu cabluri din oţel, care să protejeze perimetrul respectiv.
Spre drum a fost executată, în acelaşi timp cu pragul de fund, o lucrare de apărare de mal care, însă, s-a prăbuşit, conform celor de la CNADNR, antrenând şi prăbuşirea terasamentului drumului, punând în pericol siguranţa traficului rutier.

Detalii, în ediţia de mâine a ziarului Prahova.