După 10 ani de la lansarea proiectului ce vizează realizarea unei autostrăzi pe Valea Prahovei, se pare că, în sfârşit, tronsonul Comarnic-Braşov are şanse să fie demarat, confirmarea venind atât de la autorităţile centrale, cât şi de la cele judeţene. „La jumătatea lunii viitoare, dacă nu va interveni nimic în mod special, noi (n.n. – autorităţile judeţene), dar şi reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale aflate pe traseul autostrăzii Comarnic-Braşov vom participa la o şedinţă a Guvernului în care pe ordinea de zi se va afla şi acest proiect important”, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma. Până la întâlnirea ce va avea loc la Bucureşti, autorităţile prahovene trebuie să pună la punct aspectele legate de terenurile ce vor fi afectate de realizarea acestei investiţii şi vor face obiectul retrocedărilor, o întâlnire în acest sens având loc recent, în perioada imediat următoare fiind programate şi altele, tot pe aceeaşi temă. De altfel, aşa cum v-am mai informat într-o ediţie recentă a ziarului nostru, discuţii pe tema tronsonului Comarnic-Braşov, la care au participat şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), au avut loc inclusiv la Ploieşti. În cadrul acestei întâlniri au fost analizate dezvoltările urbanistice sau de altă natură apărute pe teritoriul localităţilor Comarnic, Sinaia, Buşteni şi Azuga, în perioada scursă de la actualizarea studiului de fezabilitate şi până în prezent, reprezentanţii CNADNR solicitând autorităţilor locale să le transmită toate problemele apărute sau observaţiile pe care le au în legătură cu proiectul acestei investiţii, pentru ca, la rândul lor, să le transmită celor care vor fi desemnaţi drept câştigători ai licitaţiei pentru realizarea lucrărilor. China Communications Construction Company LTD, Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, Asocierea Vinci SA – Vinci Construction Grand Projects SAS – Vinci Construction Terrassement SAS – Strabag AG – Strabag SE – Aktor SA – Aktor Concessions SA şi Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA îşi dispută, în această perioadă, semnarea contractului de concesiune pentru construirea tronsonului dintre Comarnic şi Braşov al Autostrăzii A3, după ce CNADNR a demarat procedura de achiziţie publică pentru atribuirea „Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti – Braşov, Tronsonul Comarnic – Braşov, km 110+600 – km 168+600“. Studiul de fezabilitate pentru acest proiect a fost elaborat în anul 2003 şi reactualizat în anul 2006, când s-a stabilit şi traseul autostrăzii. La începutul lunii iulie a.c., a demarat etapa de dialog competitiv între CNADNR şi fiecare dintre societăţile menţionate înscrise în cursa pentru câştigarea concesiunii. În cadrul acestui dialog, care reprezintă o etapă în derularea procedurii de selecţie a viitorului constructor, se discută opţiunile referitoare la aspectele tehnice, modul de rezolvare pentru unele probleme legate de cadrul juridic, precum şi orice alte elemente ale viitorului contract, astfel încât soluţiile identificate să corespundă cerinţelor autorităţii contractante, respectiv ale CNADNR. După încheierea acestei etape a dialogului, autoritatea contractantă va fi obligată să invite participanţii selectaţi să depună câte o ofertă finală, în baza documentelor prezentate de către aceştia urmând să aibă loc evaluarea propriu-zisă şi, în final, desemnarea câştigătorului. Tronsonul Comarnic – Braşov va avea o lungime de 58 de kilometri, iar perioada de concesiune este de 30 de ani, valoarea estimativă a contractului fiind de 5,3 miliarde de lei, fără TVA.
Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, ne-a mai declarat că, deocamdată, încă nu au fost identificate anumite zone, de pe Valea Prahovei, pentru amenajările de şantier, însă, „ între Câmpina şi Azuga, anumite suprafeţe de teren se pot preta pentru aşa ceva”.
N.DUMITRESCU