Comerciantul trebuie sa ofere consumatorului, in timp util, inainte de incheierea oricarui contract de vanzare la distanta, informatii corecte si complete despre: identitatea comerciantului, iar in cazul contractelor care solicita plata in avans si adresa acestuia, coordonatele de contact, telefon/fax, e-mail si codul de inregistrare; caracteristicile esentiale ale bunurilor sau ale serviciilor, inclusiv toate taxele; costurile de livrare, unde este cazul; modalitati de plata, de livrare sau de prestare; existenta dreptului consumatorului de a renunta la contract; costurile in cazul utilizarii mijloacelor de comunicatie la distanta, in cazul in care acestea sunt calculate altfel decat conform tarifului de baza; perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului; termen-limita pentru furnizarea obligatiilor contractuale. In cazul comunicarii telefonice, identitatea comerciantului si scopul comercial al convorbirii telefonice trebuie facute in mod clar si explicit, la inceputul convorbirii. Consumatorul trebuie sa primeasca o confirmare scrisa sau o alta confirmare accesibila lui, intr-un timp util, pe perioada derularii contractului, stabilind informatiile specifice care acopera reclamatiile si garantiile. In caz contrar, contractul de vanzare la distanta este realizat cand ordinul de confirmare este primit de consumator.