Cel mai important proiect cu finantare europeana accesat de municipalitatea campineana, avand o valoare de peste sase milioane de euro, a primit, zilele trecute, unda verde pentru inceperea lucrarilor, dupa semnarea contractului cu cele doua firme executante: Cast SRL Banesti si o societate italiana de constructii. Investitia va fi demarata in urmatoarele trei-patru saptamani, construc-torii avand la dispozitie 20 de zile pentru emiterea ordinului de incepere a lucrarilor si 10 zile pentru organizarea de santier.
Firma locala Cast (care a asfaltat, in 2009, cele mai multe strazi din Campina) a castigat licitatia, in primul rand, pentru ca a avansat, ca termen de finalizare a lucrarilor, sfarsitul lunii august 2010.
Multi specialisti se arata sceptici in privinta posibilitatii de a se realiza, in patru luni, cele doua pasaje supraterane care vor facilita accesul inspre si dinspre DN 1. Cei de la Cast s-au remarcat prin rapiditatea cu care au asfaltat, anul trecut, in conditii multumitoare, aproape 30 de strazi si alei ale orasului, dar de data aceasta investitia are un grad mult mai mare de dificultate si complexitate.
La intalnirea pentru parafarea contractului, la care au participat, printre altii, prefectul Adrian Dobre si reprezentanti ai Consiliului Judetean, primarul Horia Tiseanu a prezentat cateva informatii de ordin financiar si tehnic.
Din cele 25,477 milioane lei, cat reprezinta valoarea totala a proiectului, aproximativ 18 milioane lei constituie fonduri europene, iar 2,4 milioane lei, fonduri guvernamentale, contributia bugetului campinean fiind de numai 414.460 lei. Cele 3,5 milioane lei, cat reprezinta TVA investitiei, vor fi returnate la bugetul local dupa receptia lucrarii. Bretelele supraterane vor avea lungimi diferite: 880 metri pentru sensul Campina-Bucuresti si 840 metri pentru sensul Brasov-Campina. Timpul mediu de asteptare pentru incadrarea pe cele doua directii – Ploiesti si Brasov – se va reduce de la cateva sute de secunde la circa 30 secunde. Conform ultimului studiul de trafic realizat de autoritatile campinene, zilnic, prin intersectia Caii Dacia cu DN1 trec peste 23.000 de vehicule. Dupa realizarea bretelelor supraterane, se estimeaza ca viteza de deplasare in zona intersectiei va creste de la 30 la 90 km/h.
Evidentiind faptul ca lucrarile vor incepe la doi ani dupa semnarea primelor documente ale proiectului, Tiseanu a recunoscut ca “accesarea fondurilor europene e o cale destul de grea, cu multa birocratie, dar se merita.”
Adrian BRAD