Timpul este valoarea cea mai de pret pe care o avem, iar astazi, mai mult decat oricand, se pune problema daca il investim eficient, sau daca, dimpotriva, il irosim. Iata cateva sfaturi care, in opinia specialistilor, v-ar putea ajuta sa va planificati mai bine timpul, gasindu-va vreme si pentru activitatea profesionala, dar si suficient ragaz pentru viata personala: * Micsorati frecventa cu care obisnuiati sa faceti anumite lucruri. Ganditi-va ca e poate mai bine sa faceti curatenie generala in casa la fiecare 10 zile si nu o data la sapte zile. Faceti un raport la fiecare 6 saptamani si nu la 4. Stabiliti sedintele de doua ori pe luna si nu in fiecare saptamana. * Intrati in competitie cu dumneavoastra insiva: priviti la ceas si stabiliti-va finalizarea unei anumite activitati pana la o anumita ora. Concentrati-va, evitati tot ce v-ar putea distrage atentia si lucrati cu mai multa eficienta. * Daca veti salva 15 minute in fiecare zi, veti castiga 91 de ore in plus in fiecare an. Studiile releva faptul ca exista un anumit timp irosit in programul unei zile, pe care il puteti castiga, inlaturand activitatile mai putin importante. * Intocmiti-va o lista cu activitati marunte care nu va iau mai mult de cateva minute: o lista cu activitatile lejere si marunte va va ajuta sa finalizati ceva si sa cresteti productivitatea. Si, evident, intotdeauna este mai bine sa stiti ca ati terminat un lucru marunt decat ca nu ati facut nimic. * Lucrati la un anumit proiect doar pentru o anumita perioada. Decat sa incercati sa finalizati o activitate dintr-o data, spuneti-va: „Voi lucra la acest proiect doar 15 minute si voi vedea ce am reusit sa fac in acest interval.” Concentrati-va si incercati sa faceti tot ceea va sta in putere in cele 15 minute. Acest sfat este util mai ales pentru problemele sau proiectele pe care le-ati evitat in ultima vreme.
R.ENE