Va numarati printre cei care prefera mai mult sa fie singuri decat sa se integreze intr-un grup ? Va place mai mult sa lucrati singur, decat in echipa ? Daca raspunsul e pozitiv, atunci sunteti un timid, iar lucrul acesta va poate crea probleme la serviciu. Puteti scapa de timiditate tinand cont de urmatoarele sfaturi: * La birou, determinati-i pe cei din jurul dv. sa va spuna ce idei si ce opinii au, lucru care va va ajuta sa comunicati mai usor cu colegii, indiferent de pozitia pe care acestia o ocupa. * Exprimati-va preferintele in legatura cu proiectele la care doriti sa lucrati. * Tineti o agenda in care sa notati toate proiectele si ideile care va intereseaza.* Initiati chiar dv. intalniri atunci cand credeti ca sunt necesare. * Gasiti caile cele mai adecvate pentru a face schimb de experienta cu colegii. * Incetiniti ritmul atunci cand simtiti ca sunteti grabit. Cu exceptia urgentelor, lucrurile nu trebuie facute in graba. * Inaintea unei intalniri e bine sa va relaxati. O metoda simpla este sa respirati adanc de cateva ori inainte de a intra pe usa. * Incercati sa va pozitionati ambele picioare pe podea in timpul unei discutii. Asta va va ajuta sa va concentrati mai bine si sa acordati mai multa atentie conversatiei. * Lasati persoanele extrovertite sa vorbeasca, fara sa le intrerupeti. Unii vorbesc mult fara a gandi lucrurile in profunzime. * Folositi-va de semnalele nonverbale, cum ar fi contactul vizual sau un zambet pentru a va asigura interlocutorul ca sunteti interesat de discutie. Altfel, oamenii pot gandi ca va plictisesc sau ca nu puteti contribui cu nimic la ceea ce ei propun. * Nu pierdeti ocazia de a participa la discutii. Alegeti dv. momentul potrivit cand aveti ceva important si interesant de spus. * Atrageti atentia asupra dv. inainte de a vorbi, spunand „Am ceva important sa va impartasesc” sau „As vrea sa mai adaug ceva”. Veti scapa astfel de sentimentul ca nu sunteti ascultat.
Raluca ENE