Masinile vor trece in tromba pe langa Campina

De un an de zile, de la prabusirea podului de peste paraul Campinita, iesirea autovehiculelor din municipiu se face extrem de anevoios. Daca soferii care vor sa iasa din Campina, indreptandu-se spre Valea Prahovei, au mai multe posibilitati, cei care doresc sa se indrepte spre Ploiesti nu o pot face decat pe la poarta sudica a orasului, de langa Banesti, loc in care masinile formeaza, la orele de varf, cozi impresionante. Despre posibilitatile de fluidizare a traficului, la iesirea in DN 1, s-a discutat, nu o data, in sedintele Consiliului Local, fara a se ajunge, insa, la vreo solutie. Oficialitatile campinene au solicitat, saptamanile trecute, limitarea vitezei de circulatie a autovehiculelor la 60-80 km/h, pe sectorul de drum de pe DN 1, cuprins intre kilometrii 89 si 94, intre podul peste Doftana si Lunca Cornului. Demersul administratiei locale era argumentat atat de existenta, in aceasta zona, a mai multor locuinte si sedii ale unor agenti economici, cat si de dificultatile pe care le intampina soferii la intrarea si, mai ales, la iesirea din Campina. De-a dreptul alarmant este si numarul mare de accidente mortale produse, in fiecare an, pe aceasta portiune de drum, nu atat din cauza soferilor, cat din neglijenta si inconstienta pietonilor. Cu toate ca, de cativa ani buni, a fost ridicata o pasarela pietonala langa Podul lui Rache (vezi foto), din pacate, ea este destul de rar folosita. La adresele pe care Primaria Campina le-a trimis autoritatilor competente, Inspectorarul General al Politiei Romane si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania au raspuns ca nu sunt de acord cu instituirea limitarii de viteza pe sectorul respectiv, deoarece o astfel de masura restrictiva ar avea un impact negativ asupra fluentei traficului rutier pe DN 1, care, fiind o artera de importanta europeana, are un regim special.
Adrian BRAD